Velkommen!

Alle bilder er copyrighted og kan ikke bli brukt av andre uten min tillatelse. Alle rettigheter reservert @Rune Olsen/RolFoto

søndag 27. september 2015

Tett på gravand

 Lå og slappa av bak/på en liten voll ved et oversvømt jorde ved Hemskilen. Knipsa noen bilder av en skogsnipe da et par gravender fant det for godt å lande i dammen. Disse fargerike og store endene lå nå bare 10-12 m foran meg og begynte straks å furasjere på dambunnen. Jeg ormet meg etterhvert oppå vollen, svært forsiktig, for å få lavere vinkel med kameraet. Som en orm i gresset lå jeg fortsatt uoppdaget i lett nedoverbakke med nakken i faretruende vinkel. Det gjaldt å få unnagjort bildene så raskt som mulig, før man blir nødt til å ta en drop-in hos kiropraktoren med "ormenakke".





5 kommentarer:

  1. Nydelige "close ups" av denne flotte fuglen.

    SvarSlett
  2. Flott av de feite fine endene...ormenakke skal en passe seg for Rune, kjenner en fyr som har det og han ser skikkelig skummel ut.

    SvarSlett
  3. the beauty ! fantastiske bilder !

    SvarSlett
  4. such a beauty! i have never seen this bird.
    you have honored it's unique gorgeousness perfectly!
    darn about the chiropractor.

    SvarSlett
  5. Nydelig serie, en art som er vanskelig å få gode bilder av. Du må ha vært bra kamuflert.

    SvarSlett